Kraj

"Gazeta Wyborcza" odnotowała w kwietniu 22-proc. wzrost sprzedaży

W kwietniu br. dziennik "Gazeta Wyborcza" (Agora SA) osiągnął najlepszy od 12 lat, nie licząc grudnia 2001 r., wynik sprzedaży...

W kwietniu br. dziennik “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) osiągnął najlepszy od 12 lat, nie licząc grudnia 2001 r., wynik sprzedaży egzemplarzowej. Według danych wydawcy średnia sprzedaż gazety wyniosła 485 tys. egz. i jest to o 22 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r. Zdaniem Piotra Pacewicza, zastępcy redaktora naczelnego “Gazety Wyborczej” i osoby odpowiedzialanej za promocję nakładu, na wzrost sprzedaży gazety miało m.in. wpływ dostosowanie dziennika do zwiększonego zainteresowania czytelników aktualnymi wydarzeniami. “Postawiliśmy na promocję tego, co redakcyjne, aktualne, frapujące dla czytelników, najbardziej im potrzebne w odróżnieniu od powszechnego na rynku “pompowania” sprzedaży czasopism za pomocą gadżetów czy konkursów z nagrodami” – dodaje Pacewicz. Według ostatnich danych Axel Springer Polska średnia sprzedaż “Faktu” w marcu br. wyniosła 551,8 tys. egz. Sprzedaż “Super Expressu” w marcu br. wyniosła 231,6 tys. egz. (dane wydawcy). (JD)