Kraj

Tomasz Brycki szefem zespołu ds. strategii portfela i planowania KP

Kolejna reorganizacja w marketingu Kompanii Piwowarskiej.

Kompania Piwowarska, największy w kraju producent piwa m.in. marek Tyskie, Żubr i Lech, przeprowadziła reorganizację swoich struktur marketingowych. Wyodrębniony został zespół ds. strategii portfela i planowania. Na jego czele stanął Tomasz Brycki, dotychczasowy dyrektor zespołu ds. komunikacji i serwisu marketingowego, który w KP pracuje 16 lat. W tej funkcji zastąpił go Marek Wziątek (w KP od sześciu lat).

Oprócz nich kluczowe stanowiska w pionie marketingu KP piastują obecnie: Karolina Kulinek-Łatka, dyrektor ds. insightów, Radosław Pawlak, dyrektor ds. innowacji (w KP pracuje 2,5 roku), oraz troje dyrektorów marek: Romana El Abrashy, odpowiedzialna za marki Redd’s, Książęce i Gingers, Andrzej Białasiewicz, odpowiedzialny za markę Tyskie (w KP od 10 lat), oraz Maciej Derda, odpowiadający za Lecha i Dębowe Mocne (w KP od ub.r.).

Z marketingu Kompanii Piwowarskiej odszedł natomiast (z powodów osobistych) Wojciech Usak, dotychczasowy dyrektor ds. okazji konsumenckich (w KP pracował od 2009 r., wcześniej przez cztery lata był dyrektorem marketingu firmy tytoniowej Imperial Tobacco).

Przypomnijmy, że od lutego br. pionem marketingu KP kieruje Piotr Jurjewicz, w randze wiceprezesa ds. marketingu, który w latach 1996-2002 pracował w Lech Browary Wielkopolskie oraz Browarach Tyskich (z których powstała Kompania Piwowarska). Następnie przez 10 lat zajmował kierownicze stanowiska w strukturach koncernu SABMiller (właściciel KP) na Węgrzech, w Rumunii, Peru i Kolumbii, skąd powrócił do Polski.

KP jest liderem polskiego rynku piwnego, swój udział ilościowy w nim szacuje na 37,4 proc.