Instytut badawczy GfK opracował nową metodologię badań ilościowych, która ma stanowić przełożenie relacji międzyludzkich na relacje, jakie wiążą konsumentów z markami.
John Wittenbraker, dyrektor ds. innowacji, brand and customer experience w GfK, wyjaśnia: – Relacje międzyludzkie są z natury emocjonalne i społeczne – podobnie jak dwa główne czynniki napędzające zachowania konsumenckie. A metafory tych relacji są intuicyjne zarówno dla konsumentów, jak i menedżerów odpowiadających za marki. Kiedy dowiadujemy się, że część konsumentów postrzega markę jako “Ukochanego bohatera”, a inna część jako “Bliskiego partnera”, wszyscy mamy świadomość tych sytuacji i niuansów, jakie się z nimi wiążą – oczekiwań konsumentów czy czynników sukcesu lub zagrożeń.
Jak twierdzi firma, bazą dla nowego podejścia była precyzyjna analiza ponad 250 marek na świecie pochodzących z 11 kategorii produktowych. Na tej podstawie GfK opracował i wdrożył modele statystyczne, które identyfikują różne czynniki, m.in. wartości marki, wizerunek, cechy produktu oraz doświadczenia klienta, które z kolei mogą odpowiadać za wzmacnianie lub osłabianie relacji marki z jej konsumentem. Według firmy nowa metodologia dostarcza narzędzia do prognozowania tzw. wartości klienta, która jest kluczem do długotrwałego sukcesu marki.