Nike Inc. ogłosiła wczoraj osiągnięcie ostatecznego porozumienia ws. sprzedaży swojej marki Umbro stowarzyszonej grupie Iconix Brand Group Inc. za 225 mln dolarów. Transakcja będzie sfinalizowana z końcem 2012 r.
Ostatniego dnia maja Nike Inc. ogłosiła zamiar zbycia marek Umbro i Cole Haan, aby skoncentrować się na wzmocnieniu wzrostu brandów Nike, Jordan, Converse i Hurley.
– Umbro jest prawdziwą, wiarygodną marką piłkarską posiadającą lojalną bazę klientów na całym świecie. Cieszymy się, że możemy dodać ją do naszego portfolio kultowych marek – powiedział Neil Cole, dyrektor generalny grupy Iconix Brand Group. – Umbro jest ciekawym nabytkiem z ponad 30 licencjobiorcami w ponad 100 krajach oraz szerokim gronem zagorzałych zwolenników. Oczekujemy współpracy z naszymi międzynarodowymi partnerami, aby utrzymać i powiększyć bogate dziedzictwo Umbro – powiedział Neil Cole.