Kraj

FoodCare sam ocenzurował kampanię napoju Black

Reklamy "Black sex energy" pojawią się w innej wersji.

FoodCare sam ocenzurował kampanię napoju Black
Wystartowała ogólnopolska kampania reklamowa napoju energetycznego Black – “Black sex energy”. Działania reklamowe objęły emisję dwóch 15-sek. spotów telewizyjnych, reklamę zewnętrzną, prasę oraz internet. Eksponowane na billboardach kreacje reklamowe różnią się od poprzednich czarnym obszarem zasłaniającym ciała modelek. Reklamy można zobaczyć na nośnikach OOH w ośmiu miastach Polski. 

Jak powiedziała powiedziała Paulina Włodarska, dyrektor marketingu FoodCare, kampania reklamowa Black “odwołuje się do kanonu kobiecego piękna i zmysłowości, które niemalże od zawsze współistnieją w reklamie i wykorzystywane są przez wybitnych kreatorów zarówno mody, jak i reklamy”. Mimo iż sposób prezentacji modelek nie narusza zdaniem firmy przepisów prawa ani nie eksponuje niczego ponad to, z czym wszyscy mamy na co dzień styczność, oglądając telewizję, firma postanowiła sama ocenzurować reklamy. 

Kampania “Black sex energy” wywołała liczne komentarze ze strony przedstawicieli organizacji społecznych. Sprawa trafiła do Rady Etyki Reklamy (10.11.2012 MMP24).

Kampania będzie trwała do końca października. Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Mindshare. Autorem kreacji kampanii Grey Group.