Kraj

Wzrosty Coke Zero, marka już nie tylko dla mężczyzn

Obecna kampania z Jamesem Bondem nie oznacza, że brand jest wyłącznie męski.

Wzrosty Coke Zero, marka już nie tylko dla mężczyzn
Polska uplasowała się wśród trzech najszybciej rosnących rynków marki Coke Zero w Europie razem z Hiszpanią i Francją. Brand wprowadzony na rynek w 2008 r. już w drugim roku obecności w Polsce przebił swoim wolumenami Coca-Colę Light.

Początkowo marka Coke Zero była adresowana do mężczyzn, jednak od tego roku jest pozycjonowana szerzej. Badania wykazały, że około połowa konsumentów Coke Zero to kobiety. Według marketera wybór między Coke Zero i Coca-Colą Light wynika przede wszystkim z preferowanego przez konsumenta smaku. Coca-Cola Light ma smak wyraźnie lżejszy, a Coke Zero – bardziej zbliżony do regularnej Coca-Coli. Stąd też migracja konsumentów odbywa się zwykle z Coca-Coli do Coke Zero lub z Coca-Coli do Coca-Cola Light. Rzadko natomiast konsumenci używają obu wariantów niskokalorycznej coli i kanibalizm między tymi wariantami w zasadzie nie występuje.

Obecnie trwa wielokanałowa komunikacja Coke Zero związana z premierą filmu z Jamesem Bondem “Skyfall”. Nawet jednak ten projekt nie jest adresowany wyłącznie do mężczyzn, ale ma zainteresować także konsumentki.

Dla marki Coke Zero pracują obecnie agencje McCann Erickson, K2 Internet, Havas Engage Warsaw i dom mediowy Starcom. Większość działań brandu w Polsce to adaptacje. Jedną z najważniejszych aktywności są jednak samplingi, które mają przekonać konsumentów do smaku produktu.

Obie niskokaloryczne marki Coca-Cola Poland – Coke Zero i Coca-Cola Light mają prawie 50 proc. udziałów wolumenowych w swoim segmencie. Przy czym Coke Zero to lider rynku i jest około dwa razy większy od swojej siostrzanej marki.