Kraj

Unilever zmienia korporacyjne logo, wytycza nową misję firmy opartą na idei witalności

Koncern Unilever Polska wprowadza nowe logo i ogłasza nową misję firmy, która wyznacza kierunek rozwoju koncernu na najbliższe kilka lat...

Koncern Unilever Polska wprowadza nowe logo i ogłasza nową misję firmy, która wyznacza kierunek rozwoju koncernu na najbliższe kilka lat zgodnie z międzynarodowymi dyrektywami. Nową misją Unilevera jest dodawanie witalności. Zaspokajamy codzienne potrzeby związane z odżywianiem, czystością i higieną osobistą poprzez marki, które pomagają czuć się i wyglądać dobrze oraz pełniej korzystać z życia – to rozwinięcie idei witalności. Nowa misja wpisuje się w część strategii Unilever 2010. Nowe logo zacznie się pojawiać na wszystkich opakowaniach i materiałach firmowych od 1 lipca 2004 r. sukcesywnie do końca 2005 r. Antony Burgmans, prezes Unilevera, powiedział, że nowe logo znakomicie symbolizuje nową misję koncernu, której centralnym elementem jest idea witalności. “Pokazuje ono, że czujemy się odpowiedzialni za dotrzymywanie obietnicy, jaką składamy konsumentom, naszym pracownikom i społeczności – poprawy ich codziennego życia. Dotychczasowe logo daje poczucie solidności i niezawodności i nie chcemy stracić tych cennych jego zalet. Wydaje się jednak, że nie jest ono na tyle ciepłe i przyjazne, by umieszczać je na opakowaniach. Powinno nawiązywać do idei witalności” – powiedział Burgmans. Na idei witalności Unilever opiera swoją nową misję. Jest to klucz do tego, jak będzie kształtować ofertę i ustalać priorytety biznesowe. Nowe logo opowiada historię Unilevera i witalności, łącząc w sobie 25 różnych symboli reprezentujących koncern, jego marki, ideę witalności i dodatkowe korzyści, jakie firma stara się przekazywać swoim konsumentom. Nie wiadomo, ile kosztować będzie wdrożenie nowego logo. Dotychczasowe logo – granatowe U – funkcjonowało w korporacji od początku lat 70. Zmianę identyfikacji wizualnej Unilevera zaproponował Wolff Olins, który pracuje obecnie nad strategią marki narodowej Polska zleconej przez Instytut Marki Polskiej i Krajową Izbę Gospodarczą. (MKS)