Mamas & Papas wykorzystuje wizerunki homoseksualnych rodziców i rodziców samotnie wychowujących dzieci. Kampania społeczna w Wielkiej Brytanii ma na celu komunikację nowoczesnego rodzicielstwa.
Kampania “How We Roll” obecna w internecie i na outdoorze wykorzystuje odważne zdjęcia homoseksualnych związków i samotnych rodziców z dziećmi. Jej celem jest zerwanie z tradycyjnym wizualnym modelem rodziny: matki, ojca i dwojga dzieci.
Zdjęcia par z dziećmi wspierają również krótkie filmy reklamowe adresowane do “normalnych” rodzin.
W Anglii prowadzone są ogólnonarodowe badania, które wykazały, że 65 proc. badanych w przedziale wiekowym 18-34 deklarowało obojętność lub pozytywne nastawienie wobec rodzicielstwa tej samej płci, a 20 proc. było przeciw.
Dodatkowe ustalenia wykazały, że 5 proc. w grupie badanych miało w związkach homoseksualnych dzieci. W grupie wiekowej powyżej 35 lat dzieci ma tylko 0,2 proc.
(BrandRepublic)