Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, dzisiaj wieczorem rozpoczyna swoją główną świąteczną kampanię reklamową. Będzie to najsilniejsza akcja Plusa od kilku miesięcy. To jeszcze nic nadzwyczajnego – okres przedgwiazdkowy już tradycyjnie jest czasem zintensyfikowanych działań reklamowych operatorów telekomunikacyjnych. Okazuje się jednak, że Polkomtel i jego agencja reklamowa Change Integrated już kilka miesięcy temu trafnie przewidzieli wynik wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych, i to mimo iż sondaże do samego końca dawały niemal równe szanse obydwu kandydatom.
W reklamie Plus “występuje” bowiem Barack Obama, który w ubiegłą środę zapewnił sobie reelekcję na kolejną kadencję.
– Tym formatem agencja Change wywalczyła sobie zwycięstwo w naszym przetargu – przyznaje Jowita Michalska, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej Polkomtela. A co gdyby wygrał jednak Mitt Romney? – Mielibyśmy chyba problem – ze śmiechem odpowiada szefowa marketingu Plusa, przyznając, że na tę drugą okoliczność nie mieli przygotowanej alternatywnej wersji reklamy.
A trzeba pamiętać, że przetarg na obsługę Plusa był chyba jednym z najdłużej trwających przetargów kreatywnych w tym roku – siedem miesięcy, a zakończył się wygraną Change w pierwszym tygodniu października.
Kampania “Oba-ma” obejmie praktycznie pełen miks mediów do końca roku i będzie najsilniejszą kampanią Plusa od miesięcy. Za planowanie i zakup mediów dla Polkomtela odpowiedzialny jest dom mediowy Media Direction OMD.
Michalska pytana o wysokość budżetu reklamowego Polkomtela na przyszły rok odpowiada, że firma wciąż nad nim pracuje: – Mogę jednak zadeklarować, że mocno wracamy do gry. Jesteśmy już po zmianie właściciela [jesienią ub.r. kontrolę nad Polkomtelem przejął Zygmunt Solorz-Żak – dop. red.] i związanej z tym reorganizacji wewnątrz firmy. Zdajemy sobie sprawę, że walka o klientów wymaga inwestycji. Z pewnością mogę obiecać, że z pełną parą wracamy do rywalizacji na rynku – zapowiada.
Świąteczna oferta Plusa dotyczy zakupu smartfonu Sony Xperia J (lub Samsung Galaxy mini 2) i tabletu Modecom FreeTab 9701 (9,7-calowy ekran) za 1 zł w abonamencie za 59 zł miesięcznie (umowa na 3 lata) lub w abonamencie 79,90 zł (przy umowie na 2 lata).
Reklama autorstwa Change to także zwiastun nowego formuły reklam Plusa. Szefowa komunikacji marketingowej przyznaje, że marka potrzebuje odświeżenia, odmłodzenia, wzmocnienia elementów innowacyjności i ogólnie wyrazistości przekazu. – Będziemy starali się to pokazać w naszych reklamach w nadchodzących miesiącach – zapowiada Michalska.