Zagranica

Kimberly-Clark rusza z kampanią sezonu na grypę

Amerykańska korporacja promuje swoją markę Kleenex w wielu kanałach w Wielkiej Brytanii.

Kimberly-Clark wdrożył zintegrowaną kampanię dla swojej marki Kleenex Balsam, która zachęca rodziny do zwrócenia baczniejszej uwagi na swoją skórę w okresie przeziębienia i grypy.

Pomysł kreatywny, za który odpowiada agencja JWT, polega na porównaniu wycierania zakatarzonego nosa w ciemny, szary papier, ostry jak papier ścierny z korzystaniem z chusteczki nasączanej balsamem. Spot ma za zadanie promowanie produktu jako korzystnego dla zdrowia konsumentów. Chusteczki z balsamem pojawiają się również w nowej grze przygotowanej na iPhone’a – “Mr Sneezeman”.

Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Mindshare. W związku z kampanią zastosowano również specjalne narzędzie NHS, które na podstawie danych z Google prognozuje poziomy przeziębienia i grypy w Wielkiej Brytanii, co ma zwiększyć efektywność emisji spotów telewizyjnych, radiowych, a także reklamy mobilnej.

W supermarketach dużych sieci prowadzone są również akcje edukacyjne i samplingowe, w mediach pojawiają się również materiały o charakterze edukacyjnym i public relations. Dodatkowo kampania wspierana jest intensywnymi działaniami w portalach społecznościowych: Facebooku i Twitterze.

Marka Kleenex pojawiła się na rynku 15 lat temu. Pierwsze chusteczki zmiękczone były wyciągiem z nagietka. W portfolio firmy znajdują się również specjalny mentolowy sztyft do nosa ułatwiający oddychanie, a takie balsam do spierzchniętych ust.

(BrandRepublic)