M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kampania SodaStream

( red. ) | 28 listopada 2012, 06:00

Alex Bogusky po raz kolejny wzbudził kontrowersje w branży reklamowej.

Po wyemitowaniu 30-sekundowego spotu dla marki SodaStream w Stanach Zjednoczonych, Australii i Szwecji przyszedł czas na Wielką Brytanię. Tamtejszy rynek przyjął reklamę z wieloma zastrzeżeniami. W efekcie została ona wycofana z emisji. Decyzja została podjęta przez Clearcast, prywatny podmiot funkcjonujący w Wielkiej Brytanii, który jest wspólnie finansowany przez nadawców komercyjnych. W uzasadnieniu stwierdzono, że reklama może stawiać w negatywnym świetle wszystkie marki napojów gazowanych. 

W oświadczeniu, jakie wydała Fiona Hope, dyrektor zarządzający SodaStream UK, czytamy: "Ta decyzja jest absurdalna. Nie dyskredytujemy żadnego z naszych konkurentów z branży. (...) Poprzez reklamę przedstawiamy po prostu alternatywny sposób życia i propagujemy ochronę środowiska naturalnego poprzez redukcję plastikowych butelek. Konsumenci powinni mieć prawo do samodzielnego podejmowania decyzji o tym, jakie produkty wybierają". Spółka na początku grudnia planuje spotkanie z przedstawicielami Clearcast, gdzie ma zamiar odwoływać się od decyzji wycofania reklamy.

(AdAge.com)

 

Czytaj więcej na temat: , , , ,