Kraj

AmRest powraca na rynek amerykański

Operator restauracji jako narzędzie międzynarodowej ekspansji będzie intensywnie rozwijać markę La Tagiatella.

AmRest powraca na rynek amerykański
Zarejestrowana w Polsce i działająca przede wszystkim na naszym rynku firma AmRest ma coraz śmielsze plany ekspansji międzynarodowej. Projekty te są związane główne z przejętą w ub.r. marką włoskich restauracji casual dining La Tagiatella.

Brand ten należał do hiszpańskiej firmy Restauravia i w samej Hiszpanii obecnie działa ponad sto lokali La Tagiatella. W związku ze stosunkowo, jak na lokale sieciowe, wysoką marżą biznesu La Tagiatella i atrakcyjnością formatu AmRest zdecydował się, że właśnie ta marka będzie głównym narzędziem ekspansji międzynarodowej.

Testowy lokal powstał już w Chinach i Niemczech, a w najbliższych miesiącach pojawi się także w Indiach. Natomiast na przyszły rok planowany jest test na rynku amerykańskim. Będzie to do pewnego stopnia powrót na rynek USA, bo przez krótki czas AmRest był operatorem restauracji Applebee’s, które jednak firma niedawno sprzedała.

AmRest nie wyklucza też debiutu La Tagiatelli w Polsce, ale nie stanie się to szybko ze względu na wciąż niską siłę nabywczą Polaków. Tymczasem średni rachunek w sieci tej marki wynosi około 20 euro.

AmRest nie ustaje też w rozwoju innych marek w Polsce i Europie Wschodniej: KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks. Łącznie w regionie ma powstać 60 nowych restauracji, w tym znakomita większość w Polsce, jednak szczegółowych danych na temat rozwoju poszczególnych marek w naszym kraju nie podano.