M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Rainbow Tours znów ucieka przed budzikiem

Maciej Burlikowski | 28 listopada 2012, 06:00

Chociaż firma sprzedała w tym roku sporo więcej wycieczek, ucierpiała jej rentowność; touroperator rozpoczął już sprzedaż oferty na lato 2013.

Biuro podróży Rainbow Tours rozpoczęło kampanię reklamową w telewizji, radiu i internecie promującą sprzedaż wycieczek na przyszłoroczny sezon letni. W komunikacji wykorzystuje motyw „ucieczki przed budzikiem”, którym reklamowało się już w ub.r.

Kreacje reklam, podobnie jak w ub.r., przygotowała dla firmy agencja reklamowa Fat Baby, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy BiFri, który niedawno przejął obsługę tego klienta od Starcomu.

W ciągu 10 miesięcy tego roku Rainbow Tours sprzedało wycieczki za 537,6 mln zł, o 46,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (367 mln zł).

W raporcie wyników spółki za trzy kwartały tego roku zarząd Rainbow Tours oszacował, że upadłości biura podróży Sky Club (marka Triada) i linii lotniczych OLT Express, a następnie: Alba Tour, Africano Travel, Blue Rays, Atena, Aquamaris i Elektra Travel przed wakacjami i w ich trakcie spowodowały, że wielu klientów zdecydowało się kupować wycieczki jednak u „pewnych touroperatorów”, a rynek usług turystycznych w kluczowym trzecim kwartale br. wzrósł o ok. 15 proc. Jednym z beneficjantów było Rainbow Tours. Niestety, wraz z przychodami rosły także koszty organizacji imprez turystycznych. Klientom poszkodowanym przez upadłość Sky Club, z którym Rainbow Tours współpracował, touroperator zrekompensował to promocyjnymi ofertami. W rezultacie po dziewięciu miesiącach firma osiągnęła blisko 7,28 mln zł zysku operacyjnego, ale był on o 8,3 proc. niższy niż w ub.r. O 6,3 proc. zmalał też zysk netto (do 5,53 mln zł).

Klientów, którzy już teraz zdecydują się na wcześniejszą rezerwację wycieczek na przyszłoroczne wakacje (do 21 grudnia br.), Rainbow Tours kusi obietnicą rabatu do 30 proc. oraz gwarancją bezpłatnej zmiany terminu, zwrotu kosztów oraz gwarancją niezmiennej ceny.   

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,