M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Motoryzacja zwiększa wydatki reklamowe

Joanna Dziwisińska | 28 listopada 2012, 06:00

Według analizy Equinox Polska koncerny średnio wydają 3,7 tys. zł na reklamę każdego sprzedanego auta.

Wydatki reklamowe branży motoryzacyjnej po trzech kwartałach były o 8 proc. większe niż w analogicznym okresie ub.r. i zamknęły się kwotą 785,5 mln zł (726,6 mln zł rok wcześniej), wynika z analiz Equinox Polska na podstawie Kantar Media.

Liderem była marka VW z wydatkami na poziomie 60,1 mln zł (o prawie 5 proc. mniej niż rok wcześniej). W 2011 roku marka znajdowała się również na 1. pozycji z udziałem w wydatkach 8,7 proc. VW odnotował wzrost udziału w rynku do 8,41 proc., z 6,82 proc. rok wcześniej. Skoda znalazła się na pozycji wicelidera w wydatkach reklamowych – 58,7 mln zł w tym roku (42,5 mln zł rok wcześniej). W porównaniu z ubiegłym rokiem Skoda awansowała na drugą pozycję z 9. miejsca. Marka przyjmuje agresywną strategię i w tym roku sprzedała już 25 440 aut, poprawiając swój udział w rynku do 12,3 proc. (11,5 proc. rok wcześniej). 

W trójce znalazł się także Peugeot z budżetem 56 mln zł (wzrost o ponad 10 proc. w stosunku do ub.r.). Marka utrzymuje swój udział w rynku na poziomie 4,16 proc. z zarejestrowanymi 8624 sztukami sprzedanych aut, co uplasowało ją na pozycji numer 11.

Istotnym kanałem komunikacji reklamowej dla branży samochodowej stało się kino, gdzie odnotowano wzrost wydatków na poziomie 45 proc., do ponad 41 mln zł. Na drugim miejscu wśród wzrostów znalazło się radio – wzrost o 23 proc. (do 148 mln zł) i o 18 proc. wzrosły nakłady na reklamę w magazynach (do 97 mln zł).

Telewizja powiększyła inwestycje o 3 proc., do poziomu 385 mln zł, utrzymując prawie 50-proc. poziom udziału w ogólnych wydatkach.

 

Czytaj więcej na temat: , , , ,