Zagranica

SodaStream na przekór zakazom

Marketer ruszył ze spotem, który kieruje widzów do oryginalnej kampanii w serwisie YouTube. Reklama została zakazana przez Clearcast w ubiegłym tygodniu.

Marka reklamuje się teraz spotem, w którym na czarnym tle pojawia się napis “Jeśli kochasz bąbelki, uwolnij je”, a następnie kieruje widzów do serwisu YouTube, gdzie można obejrzeć zakazany przez Clearcast film reklamowy. (MMP, 28.11.2012).

Reklama telewizyjna została zablokowana przez Clearcast (organizacja nadawców kwalifikująca spoty do emisji) zaledwie godzinę przed planowaną premierą ze względu na “oczernianie branży napojów gazowanych”. Marka podtrzymuje stanowisko, że zależy jej przede wszystkim na zmniejszeniu odpadów plastikowych butelek, a nie uderzaniu w konkurencję. 

Spot ma już ponad milion odsłon w YouTube. Jest częścią kampanii wartej 11 mln funtów. Ostateczna decyzja w sprawie tego, czy reklama pojawi się na antenie, ma zapaść 3 grudnia br. Autorem kampanii jest Alex Bogusky.

(AdAge.com)