Zagranica

Akcjonariusze Interpublic Group of Cos. zirytowani wynikami holdingu

Akcjonariusze holdingu reklamowego Interpublic Group of Cos. (IPG) dali upust swojemu niezadowoleniu wynikami grupy oraz wielkością bonusów, jakie przyznano menedżerom...

Akcjonariusze holdingu reklamowego Interpublic Group of Cos. (IPG) dali upust swojemu niezadowoleniu wynikami grupy oraz wielkością bonusów, jakie przyznano menedżerom IPG w ostatnim czasie. Do ich spotkania z Davidem Bellem, chairmanem i chief executive holdingu, doszło w Nowym Jorku, wkrótce po tym jak bank HSBC zdecydował się przenieść obsługę globalnego budżetu reklamowego (szacowana wartość to 600 mln dol.) z IPG do WPP Group. Według szacunków w I kwartale br. grupa poniosła stratę w wysokości 16,9 mln dol., podczas gdy rok wcześniej wyniosła ona 8,6 mln dol. Informacje o kiepskich wynikach finansowych zbiegły się z decyzją o przyznaniu menedżerom grupy bonusów, których wysokość szacuje się na 41,4 mln dol. Bell podczas spotkania z akcjonariuszami bronił tej decyzji (sam otrzymał ok. 1 mln dol.), twierdząc, że nagrody finansowe otrzymało ok. 4 tys. pracowników grupy (IPG zatrudnia obecnie ok. 44 tys. osób). (“BrandRepublic”)