Zagranica

Masterfoods usuwa reklamy uznane przez czarnych mieszkańców Anglii za obraźliwe

Masterfoods został w Wielkiej Brytanii zmuszony do zdjęcia niemal 2 tys. billboardów reklamujących lody Galaxy. Powodem tej decyzji była skarga...

Masterfoods został w Wielkiej Brytanii zmuszony do zdjęcia niemal 2 tys. billboardów reklamujących lody Galaxy. Powodem tej decyzji była skarga wniesiona przez organizację Operation Black Vote, która kampanię uznała za obraźliwą w stosunku do czarnych obywateli. Wykorzystany w reklamie fragment dziecięcej piosenki w jednej ze swoich wesji zawiera zwroty pogardliwe wobec osób o czarnej skórze. Mimo iż na billboardach zakończenie piosenki odnosiło się do reklamowanych lodów, zdaniem Simona Woolleya, dyrektora Operation Black Vote, może być postrzegane jako obraźliwe. Zagroził, że w przypadku braku zgody na usunięcie tych reklam organizacja użyje całej swojej ponad 50-tysięcznej bazy danych i będzie nawoływać do bojkotu reklamowanej marki. Agencja Grey, która jest autorem kampanii, nie skomentowała całej sytuacji. (“BrandRepublic”)