M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Chrysler Group Marketerem Roku 2012 w USA

( red. ) | 12 grudnia 2012, 06:00

Tygodnik "Advertising Age" przyznał tytuł Marketera Roku 2012 firmie Chrysler Group (należącej obecnie w 58,5 proc. do Fiata), której marketingiem od końca 2009 roku kieruje Francuz - Olivier Francois.

W momencie kiedy Francois przejmował marketingowe stery w Chryslerze, udziały rynkowe tej stojącej wówczas na krawędzi bankructwa firmy wynosiły 8,9 proc. Obecnie wynoszą 11,5 proc.

Jak podkreślają analitycy, tak dobre rezultaty CG zawdzięcza przede wszystkim doskonale strategicznie i kreatywnie opracowanym kampaniom marketingowym, jako że kluczowe produkty koncernu ulegały w ostatnich latach jedynie kosmetycznym liftingom.

CG najczęściej współpracuje z takimi agencjami jak Wieden & Kennedy oraz Doner. W reklamach tej firmy występowały ostatnio m.in. takie sławy, jak Eminem czy Clint Eastwood. W ub.r. na reklamę swoich pojazdów w USA Fiat oraz Chrysler Group przeznaczyli łącznie 1,77 mld dol. (w roku 2010 było to 1,16 mld dol.).

(Advertising Age)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,