Kraj

Nokia szykuje wsparcie nowości w I kwartale 2013 r.

Przez kolejny rok producent komórek będzie współpracował z tymi samymi agencjami.

Polski oddział Nokii, producenta telefonów komórkowych i akcesoriów, w I kwartale przyszłego roku wprowadzi na polski rynek dwa kolejne modele smartfonów z rodziny Lumia z systemem Windows Phone. Będą to Nokia Lumia 510 i Lumia 620. Lumia 510 ma być tańsza, natomiast Lumia 620, następca popularnego modelu Lumia 610 wprowadzonego wiosną tego roku, będzie działać pod kontrolą już pełnego systemu Windows Phone 8 (510 ma mieć jeszcze wersję WP 7.8). Pozycjonowanie cenowe jest jeszcze ustalane z operatorami, jednak, jak przewiduje Nokia, cena 620 ma być zbliżona do launchowej ceny 610 (999 zł), model 510 będzie zaś pozycjonowany niżej.

– Szykujemy szereg aktywności marketingowych poświęconych obydwu tym telefonom, jednak jaką formę one przybiorą, czy będzie to np. kampania telewizyjna, tego na razie nie chcemy ujawniać – mówi Piotr Szymanek, marketing manager Nokia Poland.

W przyszłym roku Nokia będzie współpracować z tymi samymi co dotychczas partnerami marketingowymi: agencją JWT, agencją Wunderman oraz domem mediowym Carat.

Nokia nie ujawnia, jakiej wysokości wydatki mediowe planuje w przyszłym roku. Nie ujawnia także swoich wyników operacyjnych (danych sprzedażowych ani danych o udziałach rynkowych).

Do końca roku potrwa jeszcze rozpoczęta w połowie listopada br. kampania reklamowa wspierająca sprzedaż modelu Nokia Lumia 820 i 920 (o tej kampanii pisaliśmy w MMP24).

Globalnie, według globalnych danych firmy IDC, w III kw. br. Nokia sprzedała 82,9 mln telefonów, co dało jej 18,7-proc. udział w światowym rynku telefonów i drugie miejsce po koreańskim Samsungu (105,4 mln szt., 23,7 proc. udziału).