Kraj

Netia wybrała Carat Polska

Operator nie ujawnia, na jak długo zawarto umowę ani jakie wydatki planuje w przyszłym roku.

Operator telekomunikacyjny Netia rozstrzygnął przetarg na obsługę w zakresie planowania i zakupu mediów. Od początku 2013 r. zajmie się tym dom mediowy Carat Polska, który przejmie biznes od ZenithOptimedia Group. ZOG pracował dla Netii od 2008 r. (do 2010 r. wspólnie obsługiwał Netię i P4/Play, którego Netia była początkowo udziałowcem).

Według naszych informacji na liście przetargowej były także m.in. domy mediowe Maxus, Macroscope OMD oraz Universal McCann.

Przetarg składał się z dwóch etapów – prezentacji warunków zakupowych oraz strategii komunikacji marketingowej na 2013 r. Carat uzyskał najwyższą łączną ocenę dla obu części przetargu. Procedury były nadzorowany przez  firmę audytorską Media Strategy.

Michał Dolny, dyrektor marketingu Netii, nie ujawnia, na jak długo podpisano umowę ze Caratem ani jakiej wysokości wydatki reklamowe firma planuje w przyszłym roku.

Od trzech lat Netia sukcesywnie zmniejszała wydatki na ATL. Jeszcze w 2010 r. na reklamy w mediach (telewizja, prasa, radio, kina) firma telekomunikacyjna wydała 100 mln zł brutto (wydatki cennikowe, bez uwzględnienia rabatów; źródło: Kantar Media). W 2011 r. jej budżet ATL-owy zamknął się kwotą 91 mln zł, zaś w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku na reklamy wydała 30,5 mln zł (wobec 71,6 mln zł w analogicznym okresie ub.r.).

Po trzech kwartałach br. przychody Netii wzrosły o 34 proc. (do 1,6 mld zł) w porównaniu z ub.r., jednak zysk z działalności operacyjnej spadł o 33 proc. (z 66,5 do 44,3 mln zł), natomiast zysk netto w samym III kwartale br. wyniósł 10 mln zł wobec 24,7 mln zł rok wcześniej.  

W listopadzie bieżącego roku Netia zakończyła przetarg na obsługę działań internetowych Netii, wybierając do współpracy w tym obszarze Value Media.

(współpraca MF)