Kraj

T-Mobile negocjuje z Ekstraklasą przedłużenie kontraktu sponsorskiego; wyłączność ma do końca roku

Teoretycznie po Nowym Roku spółka zarządzająca rozgrywkami najwyższej ligi piłkarskiej będzie mogła negocjować z innymi potencjalnymi sponsorami, liczy jednak na porozumienie z T-Mobile.

T-Mobile negocjuje z Ekstraklasą przedłużenie kontraktu sponsorskiego; wyłączność ma do końca roku
Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), operator sieci komórkowej T-Mobile, będąca tytularnym sponsorem Ekstraklasy, rozgrywek najwyższej ligi piłkarskiej w kraju, negocjuje przedłużenie umowy sponsorskiej ze spółką Ekstraklasa SA.

Grzegorz Bors, członek zarządu i dyrektor ds. rynku masowego w PTC, potwierdził, że negocjacje są prowadzone i zgodnie z zapisami kontraktu T-Mobile ma prawa wyłączności w tych negocjacjach tylko do końca br.

Bogusław Biszof, prezes Ekstraklasy SA, potwierdza, że obecna umowa pomiędzy Ekstraklasą a PTC zawiera zapis, że jeśli do 31 października 2012 r. Ekstraklasa przedstawi dotychczasowemu sponsorowi, czyli T-Mobile, nową ofertę, strony wchodzą w dwumiesięczny okres wyłączności negocjacyjnej. – Skorzystaliśmy z takiej opcji, bo jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy. 24 października zarząd PTC otrzymał nową propozycję. Jesteśmy na etapie bardzo zaawansowanych, intensywnych rozmów. Dyskutujemy, o jakie elementy można wzbogacić naszą współpracę. Wskazaliśmy też nowe obszary i możliwości wspólnych działań na kolejne lata. Zakładam, że osiągniemy porozumienie i będziemy mogli podpisać kontrakt na kolejne sezony – mówi Biszof.

Grzegorz Bors nie chciał się wypowiadać na temat oceny prawdopodobieństwa powodzenia negocjacji.
 
T-Mobile jest sponsorem Ekstraklasy od lipca 2011 r. Wcześniej liga przez trzy lata nie miała sponsora tytularnego. Nie wiadomo, ile PTC płaci Ekstraklasie za prawa sponsorskie. Nieoficjalnie mówiło się o 20 mln zł za sezon. Dwuletnia umowa kończy wraz z końcem tego sezonu rozgrywek. Wiadomo natomiast, że zgodnie z treścią kontraktu sponsorskiego część środków finansowych, jakie PTC płaci Ekstraklasie i jej klubom, zależy od wyników popularności rozgrywek. Strony nie ujawniają, o jaką część wynagrodzenia chodzi, w PTC usłyszeliśmy jednak, że jest ona “dość istotna”.   

W jesiennej rundzie rozgrywek Ekstraklasy 120 meczów na żywo, na stadionach obejrzało 1 001 979 widzów. Dla porównania mecze jesiennej rundy w 2010 r., czyli w sezonie, zanim T-Mobile został sponsorem, przyciągnęły na stadiony 992 565 widzów. Wiosenna runda wystartuje 22 lutego i potrwa do 1 czerwca.

Prawa do transmisji meczów Ekstraklasy w maju 2011 r. kupił Canal+ Cyfrowy, operator platformy satelitarnej Cyfra+, który odsprzedaje na zasadzie sublicencji prawa do pokazywania części meczów Cyfrowemu Polsatowi, operatorowi konkurencyjnej platformy satelitarnej, i stacji Eurosport. Umowę podpisano na trzy lata (do końca sezonu 2013/2014). Nie wiadomo, ile Canal+ Cyfrowy płaci Ekstraklasie za prawa do transmisji. Wiadomo, że w poprzednich trzech latach Canal+ Cyfrowy pospołu z Telekomunikacją Polską SA płaciły klubom po 120 mln zł za sezon.