Kraj

Reklamy Plusa kręcone w studiu należącym do Solorza

Kolejny element współpracy reklamowej spółek kontrolowanych przez Zygmunta Solorza-Żaka.

Kolejne reklamy sieci komórkowej Plus (Polkomtel) są produkowane w studiu filmowym TFP. To studio produkcyjne mieszczące się w biurowcu, gdzie swoje studia ma też Telewizja Polsat. Należy ona do Cyfrowego Polsatu, którego głównymi akcjonariuszami są pośrednio Zygmunt Solorz-Żak i jego partner biznesowy Heronim Ruta.

Kontrolowany przez Solorza Spartan Capital Holding w listopadzie 2011 r. przejął kontrolę nad Polkomtelem. Przewodniczącym rady nadzorczej został Heronim Ruta, a Solorz jej członkiem, obejmując jednocześnie fotel prezesa.

Właścicielami studia TFP są Solorz-Żak i Andrzej Papis, także członek rady nadzorczej Polkomtela.  

Wcześniej Polkomtel współpracował m.in. ze studiem OTO Film.

Dla Plusa pracują obecnie agencje fullservice’owe 303 (grupa Y&R) oraz Change Integrated i obie kręcą te reklamy w studiu TFP (według naszych informacji co najmniej od listopada ub.r.).  

W tym samym biurowcu co studio TFP swoją siedzibę ma też spółka Polskie Media, nadawca kanałów telewizyjnych TV4 i TV6, należąca do Karswell Ltd., spółki kontrolowanej także przez Solorza-Żaka.

Polkomtel i Cyfrowy Polsat nawzajem sprzedają swoje usługi. Współkontrolowany przez Solorza-Żaka (poprzez Karswell Ltd. i Delas Holdings Ltd.) Invest-Bank sprzedaje swoje produkty finansowe w punktach obsługi Cyfrowego Polsatu. Chociaż w ub.r. Polkomtel ściął swój budżet na reklamy telewizyjne aż o jedną piątą, to nie dotyczyło to Telewizji Polsat. Tylko w głównym kanale Polsatu operator sieci Plus wydał 188,9 mln zł (cennikowo), o 100 mln zł więcej niż w 2011 r., co stanowiło blisko 60 proc. wszystkich jego wydatków telewizyjnych w minionym roku (szerzej na ten temat piszemy także w dzisiejszym wydaniu MMP24).