Kraj

SMB przedstawi propozycje standardów przetargowych dla agencji BTL

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB) przedstawi w przyszłym tygodniu propozycje dokumentu, który ma stać się rodzajem kodeksu procedur przetargowych dla agencji...

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB) przedstawi w przyszłym tygodniu propozycje dokumentu, który ma stać się rodzajem kodeksu procedur przetargowych dla agencji BTL. Propozycje te są wynikiem konsultacji władz SMB z gronem największych, głównie sieciowych, agencji marketing services. Agencje od pewnego czasu sygnalizowały, że najważniejszym problemem dla rynku są przede wszystkim kwestie związane z new business: brak długotrwałych relacji agencji z klientami, organizowanie mikroprzetargów na najmniejsze projekty, pozostawianie przetargów bez rozstrzygnięcia, zła jakość briefów, brak informacji o budżetach. “Kiedy propozycje standardów postępowania w przetargach zostaną zaakceptowane przez agencje, będziemy chcieli zaprezentować je klientom, od których w dużej mierze zależy obraz rynku” – mówi Tomasz Kostyra, prezes SMB. Kwestia reprezentacji interesów agencji marketing services przez SMB była kilka tygodni temu przedmiotem dyskusji w środowisku BTL. Menedżerowie agencji zastanawiali się, czy interesy ich firm nie będą lepiej reprezentowane w Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych (SAR). “Kwestia współpracy naszych czlonków czy całego SMB z SAR-em jest nadal otwarta. Uważam jednak, że problemy agencji marketing services najlepiej rozwiązywać w ramach naszego środowiska” – mówi Tomasz Kostyra. (TW)