Kraj

Wedel i Kraft w wyścigu o pozycję lidera

Dwóch głównych graczy podkreśla swoje udziały w segmencie tabliczek czekoladowych.

Wczoraj dwóch istotnych marketerów w komunikatach prasowych podkreślało swoje znaczenie na rynku czekoladowych tabliczek. Wedel na bazie najnowszych danych ACNielsena stwierdza, że jest liderem na rynku tabliczek czekoladowych w roku 2012 z udziałem rynkowym 19,4 proc. (ilościowo).

Marka numer dwa, której nazwy Wedel nie podaje, zakończyła rok 2012 z udziałem rynkowym na poziomie 16,6 proc.
Jak informuje biuro prasowe firmy Wedel, firma Kraft Foods Polska w swoim komunikacie prasowym niedawno informowała o byciu liderem w segmencie tabliczek czekoladowych, ale według Wedla powołuje się na dane krótkookresowe za ostatnie dwa miesiące 2012 r.

Wedel podkreśla też sukces swojej nadziewanej czekolady Bajecznej, a także Ptasiego Mleczka, które według danych ACNielsena zyskało 62,9 proc. udziałów wartościowych w 2012 r.

Kraft Foods podkreśla z kolei swoje udziały w segmencie czekoladowych tabliczek w wysokości 18,6 proc. (udziały wartościowe za grudzień 2012). W listopadzie 2012 r. Milka zdobyła 17,6 proc. udziałów wartościowych rynku (w segmencie tabliczek czekoladowych). Kraft zaznacza również, że duże znaczenie w sprzedaży mają tabliczki o gramaturze 300 g, których sprzedaż zwiększyła się w stosunku do poprzedniego roku o 37 proc. (sprzedaż wartościowa styczeń-grudzień 2012 w stosunku do 2011 r.).

Robert Sas, dyrektor kategorii czekolady Kraft Foods Polska, wiąże sukcesy swojej marki z rozległymi i wielokanałowymi kampaniami marketingowymi: “Śmiało, bądźmy delikatni” i “Mmm…”, a także regularnym poszerzaniem portfolio i inwestowaniem w podniesienie świadomości marki.

Wedel z kolei nowy rok rozpoczął intensywną kampanią telewizyjną, w której nacisk kładzie głównie na znaczenie czekoladowych pianek, ale podkreśla też tradycję firmy i częste zmiany w portfolio.