Zagranica

Reklamowe trendy na Super Bowl

Pięć trendów, które miały wyróżnić spoty reklamowe przygotowane na 47. finał według magazynu "Time".

Teasery online. Marki wykorzystały czas przed Super Bowl, żeby trochę podrażnić widza i zaangażować go do zabawy. W tym roku producenci jak Coca-Cola wygenerowali dużo szumu wokół swoich spotów poprzez uruchomienie działalności “pre-game”.

Dłuższy czas reklamy. W tym roku 20 proc. reklam trwało ponad 60 s.

Autentyczne postaci. Marki zaprosiły konsumentów do przedstawiania własnych historii online lub uczestnictwa w tworzeniu samej kampanii. Toyota umożliwiła im opublikowanie prywatnych zdjęć na telebimach w trakcie finału.

Bohaterowie seriali. W niektórych spotach pojawili się słynni komicy. W tym roku do “zabawnej armii” dołączyła Amy Poehler i Tracy Morgan (Best Buy i Kraft Foods MiO Fit) oraz Seth Rogen i Paul Rudd (Samsung).

Zaangażowanie odbiorców. Widzowie mieli okazję w tym roku zadecydować o zakończeniu, jakie miał mieć spot zaprezentowany przez markę Coca-Cola. Firma Target (sieć handlowa), która nie prezentowała swojego spotu podczas finału postanowiła zaangażować odbiorców, udostępniając aplikację na urządzenia mobilne.

(Popsop)