Kraj

Nowa wersja Nissana Pickup pretekstem do budowania świadomości kategorii pickup

Nissan Poland rozpoczyna kampanię modelu Nissan Pickup. Jest ona związana z wprowadzeniem do sprzedaży nowej wersji nadwoziowej tego auta -...

Nissan Poland rozpoczyna kampanię modelu Nissan Pickup. Jest ona związana z wprowadzeniem do sprzedaży nowej wersji nadwoziowej tego auta – tzw. KingCab, czyli kabiny 2-drzwiowej, 4-miejscowej. Celem kampanii jest zbudowanie świadomości modelu. “Do tej pory subsegment aut typu pickup praktycznie nie był w Polsce obecny w mediach i świadomość istnienia takiego auta w ofercie jest bardzo niska. W komunikacji będziemy podkreślać, poza faktem pojawienia się nowej wersji nadwozia, także najważniejsze atuty naszego samochodu – najmocniejszy silnik w klasie pickupów, napęd 4×4, najwyższą maksymalną ładowność wśród aut tego typu i szeroki wybór wersji wyposażenia” – mówi Jarosław Jędrzejewski, zastępca kierownika komunikacji marketingowej Nissan Poland. Kampania jest kierowana do małych i średnich przedsiębiorstw z wybranych branż oraz do wyselekcjonowanych grup hobbystycznych (np. myśliwych). Głównym medium ma być prasa, w pierwszej fazie dzienniki ogólnopolskie, a następnie tytuły niszowe (typu “Las Polski”, “Łowiec Polski”, “Kalejdoskop Budowlany”, “Top Agrar”, “Gazeta MŚP”. Kampania prasowa potrwa do września. Drugim medium ma być telewizja niszowa – kanały TVN24 i TVN Turbo. Nissan Pickup będzie tam prezentowany w tzw. BizFolderach (dwuminutowe prezentacje produktowe). W dalszej części planowane są jeszcze działania sponsoringowe oraz direct marketingowe, jednak te aktywności są dopiero w fazie uzgadniania szczegółów. Firma nie ujawnia budżetu kampanii. Nissan Poland współpracuje z agencją reklamową DDB Warszawa i domem mediowym Optimum Media OMD. W 2003 r. Nissan Poland sprzedał 9584 samochody, a wydatki reklamowe firmy w mediach wyniosły 22,4 mln zł (Expert Monitor). (MG, PU)