Kraj

Milion na kampanię promującą cyfryzację TV

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zamierza w tym roku wydać 1,1 mln zł na wsparcie wdrażania cyfryzacji telewizji naziemnej.

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zgodnie z wytycznymi ustawy chce wydać 1,1 mln zł na wsparcie wdrożenia naziemnej telewizji cyfrowej. Według przedstawicieli ministerstwa 1 mln zł skierowany zostanie na przeprowadzenie kampanii społecznej oraz 100 tys. zł na badania dotyczące przygotowania gospodarstw domowych do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej. Przypomnijmy, że na ten rok planowanych jest pięć kolejnych etapów wyłączeń nadawania analogowego, łącznie mają one objąć ok. 12 mln gospodarstw domowych. W ub.r. wyłączenia objęły ok. 2 mln gospodarstw. Jak przekazał Artur Koziołek, rzecznik MAiC, w bieżącym roku planowane jest m.in. przeprowadzenie mailingu do wszystkich urzędów gmin objętych tegorocznymi wyłączeniami naziemnej telewizji analogowej.

Według ustawy limit środków na ubiegłoroczne działania promocyjne obejmował 5,9 mln zł. Jednak, jak informują przedstawiciele ministerstwa, ubiegłoroczny poziom wydatków wyniósł 2 mln zł na przeprowadzenie kampanii społecznej oraz 200 tys. zł na przeprowadzenie badania. Do momentu zamknięcia tego wydania MMP24 nie udało nam się uzyskać informacji, skąd różnica w wydatkach.