Friends of the Earth, organizacja skupiająca miłośników ekologii, wystartowała z kampanią reklamową “Digital Graffiti”. Koncept kreatywny wyraźnie wymierzony jest przeciwko najpopularniejszym producentom smartfonów: Samsungowi i Apple. Kampania nawiązuje również do obecnego lobby wielkich producentów wydobywających cynę w Indonezji.
Kampania wykorzystuje poszerzoną rzeczywistość i geolokalizację. Adresowana jest do ponad 12 mln użytkowników smartfonów w Wielkiej Brytanii.
Osoby używające aplikacji Aurasma AR na ekranach będą mogły zobaczyć pytanie na zielonym tle: “Czy mój telefon nie zaśmieca lasów tropikalnych?”. Aplikacja zawiera również krótki film przedstawiający szkody, jakich dokonuje w środowisku naturalnym wydobycie cyny, która jest istotnym elementem w urządzeniach elektrycznych.
Użytkownicy mogą również, klikając jedną ikonę, wysłać do producentów zapytanie, czy używają cyny wydobywanej w Indonezji.
(Marketing Week)