Zagranica

Ekoprzyjaciele w kampanii skierowanej przeciwko Apple i Samsungowi

Nowa komunikacja ma charakter działań guerilla marketingu.

Friends of the Earth, organizacja skupiająca miłośników ekologii, wystartowała z kampanią reklamową “Digital Graffiti”. Koncept kreatywny wyraźnie wymierzony jest przeciwko najpopularniejszym producentom smartfonów: Samsungowi i Apple. Kampania nawiązuje również do obecnego lobby wielkich producentów wydobywających cynę w Indonezji.
Kampania wykorzystuje poszerzoną rzeczywistość i geolokalizację. Adresowana jest do ponad 12 mln użytkowników smartfonów w Wielkiej Brytanii.

Osoby używające aplikacji Aurasma AR na ekranach będą mogły zobaczyć pytanie na zielonym tle: “Czy mój telefon nie zaśmieca lasów tropikalnych?”. Aplikacja zawiera również krótki film przedstawiający szkody, jakich dokonuje w środowisku naturalnym wydobycie cyny, która jest istotnym elementem w urządzeniach elektrycznych.

Użytkownicy mogą również, klikając jedną ikonę, wysłać do producentów zapytanie, czy używają cyny wydobywanej w Indonezji.

(Marketing Week)