M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

TP SA nie rozumie klientów, Netia oceniana najlepiej wśród operatorów niezależnych - badania TNS OBOP

Serwis Dzienny | 8 czerwca 2004, 00:00

Telekomunikacja Polska SA jest przez klientów biznesowych oceniana najbardziej skrajnie spośród telekomów. Z jednej strony jest uważana za operatora najbardziej...

Telekomunikacja Polska SA jest przez klientów biznesowych oceniana najbardziej skrajnie spośród telekomów. Z jednej strony jest uważana za operatora najbardziej prestiżowego, a z drugiej - za najmniej rozumiejącego swoich odbiorców - wynika z marcowych badań TNS Telecoms B2B przeprowadzonych przez TNS OBOP. TP SA uzyskała najwyższe wyniki za stabilność, szeroki zakres usług, nowe technologie i prestiż. Dużo gorzej od konkurencji wypada natomiast w kategoriach biurokracja, elastyczność i właśnie rozumienie klientów. Wizerunki najważniejszych operatorów niezależnych układają się parami. Bardzo podobne odczucia mają klienci co do Netii i Dialogu. Różnice między nimi są istotne jedynie w przypadku prestiżu i biurokracji, obie na korzyść Netii. Poza tym Netia postrzegana jest jako operator, który w największym stopniu oferuje doradztwo i pomoc przy wyborze usług i taryf. Netia i Dialog zostały też ocenione jako dostawcy najlepiej rozumiejący swoich klientów. Netia okazała się ponadto najmniej biurokratycznym operatorem. Bardzo zbliżone okazały się także profile NOM-u i Tele2. NOM najbardziej kojarzony jest z elastycznością i wychodzeniem naprzeciw oczekiwaniom klientów. Elastyczność jest też cechą Tele2 (klienci opisywali firmę m.in. przez minimum formalności i brak biurokracji). Zdecydowanie najlepiej spośród operatorów niezależnych w badaniach wypadła Netia, bijąc rywali właściwie we wszystkich kategoriach. (MG)

Czytaj więcej na temat: , , , ,