Zagranica

Wzrosty Grupy Lego

Firma odnotowała w 2012 r. zwyżkę przychodów o 25 proc.

Grupa Lego odnotowała w 2012 r. 25-proc. wzrost przychodów. Marketer tłumaczy swój sukces udaną strategią. Według Lego to właśnie koncentracja na produktach tematycznych, jak Lego Ninjago i Lego Friends, pozwoliła na uzyskanie satysfakcjonujących wyników finansowych.

W 2012 przychody zamknęły się kwotą 23,405 mld koron duńskich (w porównaniu z 18,731 mld  koron w 2011 r.), co stanowi blisko trzykrotność przychodów ze sprzedaży w 2007 r. Jak przekonuje grupa, to już piąty z kolei rok, kiedy Lego odnotowuje wzrost przychodów przekraczający 15 proc. w skali rok do roku.

Ponad 60 proc. przychodów Lego ze sprzedaży pochodzi z corocznych premier. Do najlepiej sprzedających się linii produktów w 2012 r. należały City i Star Wars, a także Ninjago (wprowadzone w 2011). Nowa linia produktów – Lego Friends – była strategiczną pozycją w 2012 r., bo sprzedawała się znacznie lepiej, niż oczekiwano, zajmując czwartą lokatę wśród najlepiej sprzedających się linii produktów.

(Horizont)