Kraj

Przychody reklamowe TVN znów gorzej niż rynek

Zarząd liczy na poprawę w 2013 r.

Przychody reklamowe kanałów TVN w czwartym kwartale ub.r. wyniosły 1,12 mld zł i były o 8,8 proc. niższe niż w analogicznym okresie 2011 r. Według szacunków domu mediowego Starlink cały rynek reklamy telewizyjnej (liczony bez sponsoringu) zmalał w tym czasie o 7,3 proc. To już kolejny kwartał, gdy TVN wypada gorzej niż rynek. Przypomnijmy, że w III kw. ub.r. TVN zanotował spadek przychodów reklamowych o 7,6 proc., podczas gdy rynek zmalał o 7 proc.

W całym ubiegłym roku przychody reklamowe kanałów TVN spadły o 9 proc., podczas gdy rynek reklamy telewizyjnej według wyliczeń Starlinka skurczył się o 5,6 proc.  

– Przewidujemy, że rynek reklamy telewizyjnej w 2013 r. w dalszym ciągu będzie maleć i będzie to jednocyfrowa ujemna dynamika. Celem Grupy TVN jest osiągnięcie przychodów wyższych niż rynek i zwiększenie udziałów wartościowych w nim – deklaruje Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN.

Łącznie cały ub.r. Grupa TVN zakończyła 470 mln zł zysku netto, na co zdecydowany wpływ miało zaksięgowanie 918 mln zł ze sprzedaży portalu Onet firmie Ringier Axel Springer. TVN pozostawił sobie 25 proc. akcji Onetu.

Na koniec ub.r. dług netto Grupy TVN wyniósł 2 mld zł (głównie obligacje do 2017 i 2018 r.).

Zarząd TVN zapowiedział, że już „wkrótce” powinna pojawić się nowa oferta połączonych platform satelitarnych nC+ (z Canal+ Cyfrowy), ale bliższych szczegółów nie podał. Grupa Canal+ ma 51 proc. udziałów nC+, TVN – 32 proc., pozostałe 17 proc. zaś należy do Liberty Global, właściciela sieci kablowej UPC Polska (przed fuzją był on 25-proc. udziałowcem Canal+ Cyfrowego).