Kraj

Promocja Gauloises; spadek sprzedaży Altadis w Polsce

Firma tytoniowa Altadis Polska SA we współpracy z firmami reklamowymi z grupy McCann-Erickson realizuje akcję marketingową wspierającą strategiczną w międzynarodowym...

Firma tytoniowa Altadis Polska SA we współpracy z firmami reklamowymi z grupy McCann-Erickson realizuje akcję marketingową wspierającą strategiczną w międzynarodowym portfolio markę papierosów Gauloises Blondes. O reklamie tej akcji pod hasłem “Wyzwól marzenia” pisaliśmy już w DS “MMP” 20 maja br. Konkurs konsumencki prowadzony będzie do końca lipca br. (jego rozstrzygnięcie nastąpi 31 sierpnia). Akcja reklamowana jest na nośnikach reklamy zewnętrznej oraz w internecie. Komunikację i kreację/adaptację reklam (akcja “Liberté toujours” – “Wyzwól marzenia” prowadzona jest na wielu rynkach) opracowała agencja McCann-Erickson Polska, obsługą mediową zajmuje się dom mediowy Universal McCann, przy realizacji tego projektu Altadis współpracuje również z agencją MRM/Momentum, McCann Relationship Marketing i agencją PR-ową Prisma Communications (wszystkie te firmy należą do grupy McCann-Erickson Worldgroup/Poland). Realizację konkursu zlecono warszawskiej firmie tele- i directmarketingowej Bancom Sp. z o.o. Uczestnikom konkursu, którzy zarejestrowali się w bazie danych producenta (mailing skierowano również do osób z bazy danych Claritas Sp. z o.o.), przesyłane są SMS-ami, e-mailowo lub listownie kody umożliwiające zalogowanie na specjalnej konkursowej stronie www. W zamian za podanie trzech unikalnych kodów z paczek papierosów Gauloises uczestnik może napisać, jakie marzenie chciałby zrealizować. Altadis wybierze najciekawszą propozycję (werdykt komisji konkursowej ma być potwierdzony notarialnie) i na realizację tego życzenia przeznaczy kwotę do 70 tys. zł (w tej sumie zawiera się również nagroda pieniężna). Na potrzeby tej akcji Altadis przygotował również specjalną limitowaną serię papierosów Gauloises Blondes (folie na paczkach graficznie nawiązują do komunikacji prowadzonej akcji). Przedstawiciele Altadis Polska nie chcą się wypowiadać na temat tej kampanii ani intensywności wsparcia marketingowego. Marka papierosów Gauloises Blondes jest strategiczną pozycją w międzynarodowym portfolio Altadis, na polskim rynku obecna jest od lat 80. Od 1996 r. są one produkowane w Zakładach Tytoniowych w Radomiu. Pod koniec 1995 r. w wyniku prywatyzacji akcjonariuszem ZPTR został francuski koncern tytoniowy Seita (za akcje zapłacił 64 mln dol. i zobowiązał się do inwestycji dalszych 40 mln dol.), który w grudniu 1999 r. połączył się z hiszpańską firmą Tabacalera – w wyniku fuzji powstał koncern Altadis. Altadis Polska jest piątym pod względem wartości sprzedaży producentem papierosów na polskim rynku, w całym 2003 r. jego udziały wyniosły 11,62 proc. (dane producenta). W ostatnich latach Altadis Polska SA notuje systematyczny spadek sprzedaży – wartość sprzedaży w I kwartale br. wyniosła 10 mln euro (dane z raportów Grupy Altadis, która jest notowana na giełdach w Paryżu i Madrycie) i były o 25 proc. niższe niż w analogicznym okresie ub.r. (14 mln euro w I kw. 2003 r.). W całym 2003 r. wartość sprzedaży Altadis Polska wyniosła 58 mln euro, o 19 proc. mniej niż w 2002 r. (71 mln euro). W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku Altadis sprzedał w Polsce 1,5 mld szt. papierosów, podczas gdy I kw. ub.r. – 2 mld szt. (MB)