Kraj

Reorganizacja struktur marketingowych Unilevera

Dział brand development ma przenieść się do Rotterdamu, marketer deklaruje, że nie planuje zwolnień.

Unilever Polska reorganizuje swoje struktury marketingowe. Dział brand development (BD) w całej Europie ma niebawem przenieść się do Rotterdamu w celu utworzenia silnej struktury centralnej. Będzie ona odpowiedzialna za rozwój strategii marek.

Unilever deklaruje, że nie planuje redukcji zespołu. Wszyscy otrzymają propozycję przeniesienia do Rotterdamu wraz z ofertą wyrównania kosztów, zakwaterowaniem itp.

Dodatkowo Unilever deklaruje, że w Polsce do 2015 roku nic się nie zmienia dla zdecydowanej większości stanowisk. Jedynie osoby na stanowiskach dyrektorskich przeniosą się do Rotterdamu w 2014 r., natomiast dalej będą zarządzać zespołem w Polsce. Przenosiny całego działu są planowane na lata późniejsze. Powyższe zmiany nie dotyczą działu marketingu brand building (BB).

W Unileverze dział marketingu brand development odpowiada za strategię marki i kategorii oraz planowanie marketing miksu i komunikacji produktów. Natomiast dział marketingu brand building jest odpowiedzialny za zarządzanie działaniami marketingowymi w danym kraju. Odpowiada także za wprowadzanie produktów na dany rynek.