Kraj

Point Group rezygnuje z ubiegania się o telewizyjny kanał społeczno-religijny

Uzasadnia to faktem, że o koncesję na ten kanał wystąpiła Telewizja Trwam.

Platforma Mediowa “Point Group” (PMPG) zamieściła na swoich stronach internetowych oświadczenie datowane na 1 marca br., w którym informuje, że rezygnuje z ubiegania się o koncesję na kanał społeczno-religijny w tzw. pierwszym multipleksie (MUX1) naziemnej telewizji cyfrowej. Przypomnijmy – Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) prowadzi przetarg dotyczący czterech kanałów: społeczno-religijnego, filmowego, edukacyjno-poznawczego oraz dla dzieci w wieku 4-12 lat. Trzy częstotliwości na MUX1 zwolni do kwietnia 2014 r. TVP, która swoje kanały obecnie tam nadawane (TVP1 HD, TVP2 i TVP Info) przeniesie na MUX3, czwarta jest zaś obecnie niezagospodarowana.

25 lutego br. PMPG poinformowała, że jej spółka zależna Media Works we współpracy z firmą producencką Astro (producent m.in. teleturnieju “Familiada” dla TVP2) złożyła wnioski o dwa kanały: społeczno-religijny i edukacyjno-poznawczy.

Co ciekawe, PMPG wycofanie się ze starań o pierwszy z nich uzasadnia faktem, że o koncesję na ten kanał wystąpiła Telewizja Trwam (fundacja Lux Veritatis). Jej przedstawiciele oraz widzowie, a także słuchacze Radia Maryja wielokrotnie protestowali przeciw nieprzyznaniu koncesji TV Trwam podczas poprzedniego procesu koncesyjnego (KRRiT argumentowała, że fundacja nie przedstawiła wystarczających informacji finansowych).


“…Wobec faktu, iż Telewizja Trwam ostatecznie złożyła wniosek o koncesję, szanując jej dorobek oraz dorobek i zaplecze społeczne jej twórcy, ojca Tadeusza Rydzyka, kierując się przy tym istotnym interesem społecznym, uznając zasadę salus publica supreme lex esto [prawo publiczne niech będzie najwyższym dobrem – przyp. red.] oraz zasady etyki, a wbrew czystemu rachunkowi ekonomicznemu, wycofujemy nasz wniosek o koncesję na rozpowszechnianie kanału społeczno-religijnego z konkursu o koncesję na MUX1” – pisze PMPG w swoim oświadczeniu.

Jednocześnie Point Group przyznaje, że w jej ocenie to właśnie kanał społeczno-religijny jest najbardziej atrakcyjny i najbardziej “rozwojowy” spośród tych, których utworzenie planuje KRRiT.

Do 25 lutego br. (tego dnia upływał termin składania wniosków o koncesje) do KRRiT bezpośrednio złożono 12 zgłoszeń. Rada czeka na kolejne, które docierają pocztą. Z tego powodu nie ogłosiła wciąż pełnej listy zainteresowanych nowymi kanałami telewizyjnymi. O dziewięciu chętnych, o których już wiadomo, pisaliśmy w MMP24 27 lutego br.

PMPG podtrzymuje natomiast starania o drugi kanał o tematyce edukacyjno-poznawczej.

(wsp. JD)