Kraj

SAR: brak konfliktu interesów między Stroerem i MEC

SAR i Klub Mediowy nie widzą konfliktu interesów w sprawie, której wyjaśnienia domagał się Cityboard Media. Organizacja chce jednak wypracować zasady wykluczające w przyszłości tego typu sytuacje.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i zarząd Klubu Mediowego uznały, że nie ma konfliktu interesów w sprawie, w której o wyjaśnienie poprosił Cityboard Media. Przypomnijmy, że firma outdoorowa uważa, iż może zachodzić konflikt interesów między domem mediowym a inną firmą outdoorową. Wniosek złożony do SAR dotyczy Stroera i MEC-u.

Jak tłumaczy SAR, “podmiotem odpowiedzialnym za negocjacje warunków zakupu mediów dla MEC jest spółka GroupM. (…) Osoba, o której wspomina Cityboard Media, jest zaś zatrudniona w spółce MEC, a nie GroupM. GroupM oraz MEC należą do jednej grupy kapitałowej, lecz to pierwszy z tych podmiotów jest odpowiedzialny za negocjowanie warunków zakupu mediów i to nie tylko dla klientów MEC, ale również dla MediaComu, Mindshare i Maxusa. GroupM funkcjonuje niezależnie od wymienionych firm, stąd zdaniem SAR niezasadne jest doszukiwanie się możliwości wpływu jednego z pracowników domu mediowego MEC na działalność i rekomendacje tworzone przez GroupM dla całej grupy domów mediowych (…)” – czytamy w oświadczeniu SAR-u.

Przedstawiciele Cityboard Media na razie nie komentują odpowiedzi SAR-u.

Jednocześnie, aby uniknąć w przyszłości podobnych sytuacji, SAR i Klub Mediowy uznali, że wśród podmiotów funkcjonujących na rynku może istnieć potrzeba skodyfikowania tego obszaru przez SAR. Ze względu na to, że w poszczególnych firmach zasady stosowane w takich sytuacjach mogą się różnić, postanowiono przeprowadzić monitoring istniejących rozwiązań, tak aby na ich podstawie stworzyć niezależne wytyczne obowiązujące wszystkich członków stowarzyszenia.