Kraj

Brief w przetargu mediowym PKN Orlen ponownie wymaga doprecyzowania

Domy mediowe należące do Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR), które zamierzają złożyć swoją ofertę w przetargu na obsługę mediową koncernu PKN...

Domy mediowe należące do Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR), które zamierzają złożyć swoją ofertę w przetargu na obsługę mediową koncernu PKN Orlen, będą ponownie negocjowały z klientem kwestię doprecyzowania briefu przetargowego. Wczoraj odbyło się na temat spotkanie przedstawicieli zainteresowanych agencji w siedzibie SAR-u. Paweł Tyszkiewicz, dyrektor generalny SAR-u, był w momencie powstawania tej informacji nieuchwytny. Pomimo iż agencje nie otrzymały żadnych odpowiedzi w sprawie ofert, które złożyły koncernowi PKN Orlen w przetargu rozpisanym przez tę firmę w marcu br., na początku czerwca br. wpłynął do nich kolejny brief niemal identyczny z tym, na który domy mediowe odpowiadały kilka tygodni wcześniej. Zawiera on tabelę kosztów, jakie domy mediowe mogą uzyskać w poszczególnych mediach, oraz tabelę dotyczącą wysokości wynagrodzenia agencji przy różnych przedziałach budżetów mediowych (podobnie jak to miało miejsce poprzednim razem, wartość maksymalnego budżetu wynosi 30 mln zł). Nowością w zapytaniu ofertowym są dodatkowe zadania mediowe. Z nieoficjalnych informacji wynika, że brief jest mało precyzyjny, niejednoznaczny i zostawia wiele miejsca na dowolne interpretacje. W przetargu, który rozpoczął się w marcu br., SAR podjął się mediacji w sprawie podpisania przez PKN Orlen klauzul poufności z agencjami. Rozmowy na linii SAR-u dotyczyły także kwestii modyfikacji nieprecyzyjnego briefu. Mediacje na temat podpisania klauzul poufności zakończyły się sukcesem. Nie wiadomo natomiast, czy w briefie dokonano wówczas jakichkolwiek zmian. Tym razem domy mediowe, które zamierzają złożyć swoje oferty, na wstępie podpisały z PKN Orlen klauzule o poufności. Termin składania ofert mija w najbliższy piątek (18 czerwca br.). W marcu br. zaproszenia przyjęły: Initiative Warszawa, Universal McCann, Optimedia Poland, Zenith Media, Mediaedge:cia, Media Insight i Media Direction OMD. Ostatnio PKN Orlen współpracował w zakresie planowania i zakupu mediów m.in. z domami mediowymi: Media Insight, Mediaedge:cia i SPC House of Media. (PR)