Kraj

Facebook udoskonala narzędzia marketingowe

Jedną z nowości są reklamy w Aktualnościach za pośrednictwem FBX.

Facebook rozpoczyna w ograniczonym zakresie test alfa reklam zamieszczanych w Aktualnościach za pośrednictwem Facebook Exchange (FBX). Jesienią portal wprowadził usługę FBX, dzięki której firmy mogą prezentować reklamy użytkownikom na podstawie przeglądanych stron w witrynie reklamodawcy. Dotychczas reklamodawcy mogli zamieszczać reklamy Facebook Exchange tylko po prawej stronie ekranu Facebooka.
 
Od teraz reklamodawcy mogą też zamieszczać reklamy z linkami w postach po prawej stronie ekranu i w Aktualnościach w wersji wyświetlanej na komputerach. Reklamy te będą nadal kierować do określonych stron docelowych, co będzie sprzyjać konwersji przy użyciu reklam typu direct response.
 
W ramach testu alfa Facebook współpracuje z kilkoma platformami DSP, takimi jak TellApart, MediaMath i Nanigans. W ciągu najbliższych kilku tygodni nowy format reklam zostanie udostępnimy dodatkowym platformom DSP i reklamodawcom.
 
Jesienią Facebook wprowadził reklamy, przy użyciu których deweloperzy i marketerzy mogą skłaniać użytkowników do instalowania aplikacji mobilnych bezpośrednio z Aktualności, a teraz prezentuje dwie nowości do reklam tego typu. Ich celem jest ułatwienie marketerom tworzenia i dostosowywania kampanii reklamowych dotyczących instalowania aplikacji mobilnych.
 
Aby umożliwić dostęp do osób korzystających z określonych wersji systemów operacyjnych Android i iOS oraz urządzeń z łącznością tylko Wi‑Fi, Facebook udoskonalił mechanizmy ukierunkowania reklam na urządzenia.Teraz można dostosowywać przekaz do osób używających określonej wersji systemu operacyjnego (np. iOS 6 czy Jelly Bean 4.2), a dzięki temu dotrzeć do użytkowników, na których urządzeniu dana wersja aplikacji będzie działać najlepiej. Można też ukierunkować kampanie na osoby łączące się tylko przez Wi-Fi, ponieważ są to potencjalnie osoby mające więcej czasu i lepsze łącze, by pobrać i wypróbować aplikację.