Kraj

Kampania ING Życie "Zrób rakowi wspak" nieetyczna

Reklamy ubezpieczyciela w Komisji Etyki Reklamy.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FPNrTS-yRy54%3Fversion%3D3%26hl%3Dpl_PL%26rel%3D0%22%7D
Kampania towarzystwa ubezpieczeniowego ING Życie “Ubezpiecz się i zrób rakowi wspak” wzbudziła oburzenie wśród grupy odbiorców, która zgłosiła skargę do Komisji Etyki Reklamy (KER). W treści skargi czytamy m.in. o nadużyciu zaufania odbiorców i trywializacji problemu nowotworowego. Zespół Orzekający KER dopatrzył się w reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy i stwierdził, że ”reklama, wykorzystując strach przed chorobą, niesie przekaz informujący o tym, że wystarczy wykupić ubezpieczenie i rak znika, co jest niezgodne z art. 6 Kodeksu”.

Przedstawiciele ING Życie nie zgodzili się ze stwierdzeniem, że reklama wywołuje strach ludzi przed chorobą i nie ma w niej żadnych elementów straszących czy budzących niepokój. Uważa również, że reklama w żaden sposób nie sugeruje, że jedynie zamożni mogą walczyć z chorobą i przed nią się bronić.

Za kreację kampanii odpowiada agencja Grandes Kochonos.