Kampania towarzystwa ubezpieczeniowego ING Życie “Ubezpiecz się i zrób rakowi wspak” wzbudziła oburzenie wśród grupy odbiorców, która zgłosiła skargę do Komisji Etyki Reklamy (KER). W treści skargi czytamy m.in. o nadużyciu zaufania odbiorców i trywializacji problemu nowotworowego. Zespół Orzekający KER dopatrzył się w reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy i stwierdził, że ”reklama, wykorzystując strach przed chorobą, niesie przekaz informujący o tym, że wystarczy wykupić ubezpieczenie i rak znika, co jest niezgodne z art. 6 Kodeksu”.
Przedstawiciele ING Życie nie zgodzili się ze stwierdzeniem, że reklama wywołuje strach ludzi przed chorobą i nie ma w niej żadnych elementów straszących czy budzących niepokój. Uważa również, że reklama w żaden sposób nie sugeruje, że jedynie zamożni mogą walczyć z chorobą i przed nią się bronić.
Za kreację kampanii odpowiada agencja Grandes Kochonos.