“Wybierz swoje Tyskie” to pierwszy spot agencji Grey dla marki Tyskie po wygranym w październiku ub.r. przetargu. Wcześniej od 1998 r. brand był obsługiwany przez agencję DDB Warszawa, co było jednym z najdłuższych związków agencji z klientem w polskiej branży reklamowej.
Film wyprodukowało studio Papaya, a za zakup mediów odpowiada do mediowy MEC. Działania PR dla Tyskiego prowadzi Q&A Consulting.
Kampania telewizyjna rozpoczyna się w najbliższy piątek i potrwa do końca maja.
Nowy spot jest realizacją nowej strategii dla marki. Teraz w ramach brandu Tyskie będą równoprawnie funkcjonować dwa warianty – wprowadzone w ub.r. Klasyczne i dotychczasowy wariant – Gronie. Sama nazwa Tyskie Gronie nie była w ostatnich latach używana i eksponowana na opakowaniach. Obecnie będzie bardziej widoczna na nowych opakowaniach. Redesign opakowań Tyskiego Gronie przygotowała agencja SiebertHead. Oba warianty zyskają także takie same ceny.
Taka strategia wynika z analiz marketera, który uznał, że konsumenci szukają nowych, lżejszych smaków i nowości, ale jednocześnie wielu z nich jest bardzo przywiązanych do piw funkcjonujących na rynku.
Należące do Kompanii Piwowarskiej Tyskie jest największym brandem piwnym w Polsce.