Subway planuje wprowadzenie oferty dla dzieci w Polsce – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Do tej pory na naszym rynku nie było takich produktów. W Stanach Zjednoczonych Subway już w ub.r. wprowadził pierwsze produkty pod marką Subway Kids, w których promocji wykorzystywane są postaci z portfolio Disneya (na zdj.).
Launch produktów dla dzieci w Polsce byłby o tyle interesujący, że segmentu tego od kilku lat nie wspierał konkurent Subwaya – McDonald’s, chociaż Happy Meal jest w ofercie sieci. Można podejrzewać, że chodzi o kwestie wizerunkowe i etyczne – McDonald’s był ostro krytykowany za oferowanie niezdrowego jedzenia i nie chciał epatować komunikacją do dzieci. Dopiero kilka dni temu wystartowała kampania McDonald’s adresowana m.in. do rodzin, prezentowane są tam lokale z urządzeniami do ćwiczeń Gym & Fun.
Subway w Polsce ma ponad 70 restauracji. Sieć zakłada szybką ekspansję, w 2015 r. ma być to już 200 lokali. Marka może stać się numerem dwa i wyprzedzić sieć KFC. Liderem branży pozostaje McDonald’s z ponad trzystoma lokalami.