Kraj

Nordea Bank zostanie sprzedany?

Jeśli tak się stanie, to zniknie jeden z aktywniejszych, przynajmniej swego czasu, reklamodawców w sektorze.

– Na sprzedaż jest jeden krajowy bank, z drugiej dziesiątki naszego sektora, notowany na giełdzie – powiedział przedwczoraj Andrzej Jakubiak, przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego, w wywiadzie dla ”Dziennika Gazety Prawnej”.

Do tego opisu pasuje właściwie jeden podmiot: Nordea Bank Polska.

Wczorajsza ”Rzeczpospolita” potwierdziła, że Nordea Bank Sweden chce się wycofać z Polski, a zaproszenia do rozmów nt. zakupu polskiego banku dostały PKO BP i Pekao SA.

Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, kilkanaście dni temu mówił, że bank ma fundusze i przy atrakcyjnych warunkach będzie się rozglądał za możliwością fuzji zarówno w kraju, jak i naszym regionie.

Nordea Bank Polska miał w ub.r. 1,49 mld zł przychodu. Bankowość detaliczna przyniosła 57 proc., segment korporacyjny zaś – 54 proc. Na koniec ub.r. aktywa banku wynosiły 33,3 mld zł, co faktycznie plasuje bank na początku drugiej dziesiątki krajowych banków.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FSKJi4evDHYM%26list%3DUU22QzaTLAZXqbUrBowMe-7w%26index%3D7%22%7D
Nordea Bank był swego czasu aktywnym reklamodawcą. W 2011 r. wydał na ten cel 18,8 mln zł. W ub.r. drastycznie zredukował swój budżet mediowy: wydał 3,8 mln zł (dane cennikowe, źródło: Kantar Media).

Od 2006 r. ambasadorem marki Nordea Bank Polska i jego twarzą reklamową był Toni Hyyryläinen, znany z programu ”Europa da się lubić”.

Jeszcze w grudniu ub.r. i styczniu br. bank prowadził dwuetapową kampanię wizerunkową (telewizja, prasa, online) pod hasłem “Relacje zaczynamy od uśmiechu”. Zgodnie z ogłoszoną w ub.r. strategią Nordea Bank zamierzał zmienić model biznesowy i postrzeganie banku – z instytucji wyspecjalizowanej w hipotekach na bank uniwersalny.

Część materiałów wykorzystywanych przy ostatnich kampaniach przygotowała agencja DDB Copenhagen. W Polsce kampania została przygotowana przez agencję Hand Made, spoty wyreżyserował Tomasz Nalewajek, a zakupem mediów zajmował się dom mediowy MPG. Za kampanię w internecie odpowiedzialna jest firma Media Contacts.