Kraj

Mondelez w ubiegłym roku najmocniej wspierał kawę i czekoladę

Wydatki reklamowe na czołowe brandy wyniosły w ubiegłym roku prawie 200 mln zł.

Mondelez w ubiegłym roku najmocniej wspierał kawę i czekoladę
Według danych Kantar Media w ubiegłym roku najsilniej wspieraną marką była Milka z wydatkami reklamowymi ponad 48 mln zł. Drugą marką wspieraną przez Mondelez był Jacobs, na który firma wydała ponad 41 mln zł. Mocne wsparcie otrzymało również Oreo (prawie 25,5 mln zł), Halls (ponad 22,5 mln zł) i czekolada Alpen Gold (prawie 20 mln zł). Na markę Tassimo Mondelez wydał prawie 11,5 mln zł).

Wczoraj Mondelez poinformował o oficjalnej zmianie nazwy z Kraft Foods Polska na Modelez Polska i zmianie identyfikacji wizualnej. Zmiana nazwy to efekt podziału koncernu Kraft Foods na dwie niezależne spółki giełdowe, z których pierwsza, Kraft Foods Group Inc., koncentruje się na kategorii przekąsek i działa w ponad 156 krajach, a jej obrót za rok 2012 wyniósł 36 mld dol.

Mondelez Polska zachowuje wszystkie marki wcześniej należące do firmy Kraft Foods Polska, tzn. kawy: Jacobs, Maxwell House, Carte Noire, system gorących napojów Tassimo, czekolady: Milka, Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3Bit, ciastka Milka, Oreo, BelVita, Lubiskie, San, Łakotki, krakersy Tuc i cukierki Halls. Marki mają zachować swoje indywidualne nazwy.