Zagranica

Coca-Cola wycofa reklamy dla dzieci poniżej 12 lat

Deklaracja jest związana z kontynuacją działań związanych z walką z otyłością w USA.

Coca-Cola zobowiązała się, że nie będzie kierować swojej reklamy do dzieci poniżej 12. roku życia. Ma to związek z zapoczątkowanymi na początku marca działaniami na rzecz walki z otyłością.

Coca-Cola podpisała zobowiązanie z uwzględnieniem czterech najważniejszych punktów: zmieniać swoje napoje pod względem obniżania ich kaloryczności, na opakowaniach zamieszczać przejrzyste i jednoznaczne informacje o tabeli żywności, edukować ludzi pod kątem aktywności fizycznej w każdym kraju, w którym dostępne są jej produkty, działać na rynku w sposób odpowiedzialny, w tym nie kierować swojej reklamy do dzieci poniżej 12. roku życia.

Koncern podkreślił, że działania muszę być prowadzone we współpracy z rządem i jednostkami administracji zdrowia publicznego w poszczególnych krajach. Marketer uruchomił również specjalną stronę internetową comingtogether.com, na której będzie na bieżąco informować o swoich działaniach i postępach w realizacji projektu.

(Marketing Week)