Kraj

Black rozwija skrzydła z LOT-em i Mikiem Tysonem

FoodCare zapowiada ekspansję na rynki zagraniczne, a z brandem Fitella wchodzi w nowy segment.

Black rozwija skrzydła z LOT-em i Mikiem Tysonem
Na wczorajszej konferencji prasowej firma FoodCare w obecności ambasadora marki energetyku Black Mike’a Tysona zapowiedział intensywną ekspansję na rynki zagraniczne. W ramach współpracy z byłym bokserem FoodCare realizuje ciekawy projekt. Już wkrótce pojawi się Black Jet – odrzutowiec PLL LOT latający na europejskich rejsach. 

Mike Tyson po raz kolejny wesprze swoim wizerunkiem markę i zagra w spocie telewizyjnym do kampanii Black Jet. Obrandowany marką Black Embraer 175 będzie obsługiwał pasażerów podróżujących po Europie. Na pytanie o cele współpracy z LOT-em Wiesław Włodarski, prezes Food Care, odpowiada: “lecąc samolotem LOT-u, pomyślałem, że to dobra i rozpoznawalna polska marka i że jest warta tego, żeby ją wspierać i razem z nią prowadzić kampanię”.
Ogólnopolska kampania z udziałem sportowca wystartuje 24 maja. Za jej kreację i realizację odpowie agencja Grey. Jednym z jej elementów będzie akcja konsumencka, w której fani marki będą mogli wygrać lot na egzotyczną wyspę. To już trzecia odsłona kampanii dla marki z udziałem boksera: poprzednie to “Black & White Room” oraz “Black Service”.

Jak przekonuje FoodCare, powołując się na dane ACNielsena, w 2012 r. Black miał 13,8 proc. udziałów rynkowych w segmencie energetyków pod względem ilościowym w litrach oraz 16,7 proc. pod względem ilościowym w sztukach (dane bez dyskontów). FoodCare policzył, że w ubiegłym roku sprzedał ok. 100 mln puszek napoju. – Założyliśmy sobie w tym roku kalendarzowym wielkość wzrostu na poziomie 20 proc., ale jesteśmy pewni, że przekroczymy nasze założenia – od początku tego roku zanotowaliśmy 200-proc. wzrost – mówi prezes firmy.

Z kolei według najnowszych danych ACNielsena z 2013 r. firma Wiesława Włodarskiego ma obecnie 22,7 proc. udziałów w rynku energetyków (udziały ilościowe w sztukach, dane bez uwzględnienia dyskontów, w tym: Black – 16,7 proc., N’Gine – 4,7 proc., Blow – 1,3 proc. Według danych Nielsena krajowy rynek napojów energetycznych jest wart 772 mln zł i rośnie w tempie 6,4 proc. w Polsce.

FoodCare poinformował także, że brand Fitella wchodzi w segment napojów typu ice tea. Dwa tygodnie temu rozpoczęła się produkcja napoju Nice Tea by Fitella. Właśnie rusza jego dystrybucja. – Ponieważ wchodzimy w segment wart 800 mln zł, na pewno nasz brand będziemy intensywnie wspierać – mówi Wiesław Włodarski.
Jak podkreśla Paulina Włodarska, dyrektor marketingu firmy FoodCare, realnym terminem rozpoczęcia kampanii jest przełom czerwca i lipca. – Komunikacyjnie będziemy zupełnie odrębni od konkurencji – trzej najważniejsi gracze na rynku przekonują o orzeźwieniu i dodają do tego przekaz o oderwaniu od rzeczywistości. Sama butelka Nice Tea by Fitella będzie wyjątkowa – kształtem ma przypominać kryształ. Podobnie jak brand Fitella produkt ma być w stylu glamour, ma być perełką idealnie pasującą do torebki – dodaje dyrektor marketingu.