Zagranica

Artystyczna kampania antynikotynowa we Włoszech

Za niestandardową akcję odpowiada TBWA.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FTpdrkDeTfxU%22%7D
Smok-Ink Canvas to projekt przygotowany przez agencję TBWA we Włoszech, który wykorzystuje sztukę jako nośnik informacji o szkodliwości palenia tytoniu.

Agencja we współpracy z artystą Ozmo i Fondazione Humanitas realizuje projekt Smok-Ink. Efektem jest instalacja na 60 mkw. Całość powstała w wyniku ręcznego malowania tuszem, dla którego bazę stanowił dym papierosowy rozpuszczony w wodzie.
Malowidło łączy ideę infografiki z cytatami z dzieł słynnych malarzy, jak Caravaggio, Dore i Böcklin.

Artystyczna kampania antynikotynowa we Włoszech
Do namalowania płótna użyto 5 litrów specjalnego atramentu, powstałego dzięki urządzeniu, które wessało dym z ponad 40 tys. papierosów i zmieszało go z wodą. W pracy zaznaczony jest również fragment ukazujący rzucenie palenia, w którym wykorzystano kolor różowy.

(Popsop)