M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

BAT oskarżony o kierowanie reklam papierosów do dzieci

Serwis Dzienny | 22 czerwca 2004, 00:00

Amerykański oddział koncernu tytoniowego British American Tobacco (BAT), firma Brown & Williamson Tobacco, została zmuszona do wycofania ze sprzedaży 79...

Amerykański oddział koncernu tytoniowego British American Tobacco (BAT), firma Brown & Williamson Tobacco, została zmuszona do wycofania ze sprzedaży 79 tys. kartonów papierosów Kool i zmiany kreacji ich kampanii promocyjnej. Jest to efekt wysuwanych zarzutów, że jest ona skierowana do dzieci, ponieważ wiąże wizerunek marki z muzyką hiphopową. Stanowy sąd najwyższy na Manhattanie rozpatrywał sprawę dotyczącą promocji pod hasłem "Kool Mixx" papierosów marki Kool. Jednym z jej elementów były konkursy didżejów w klubach muzycznych. Prokurator generalny Nowego Jorku Eliot Spitzer zarzucił producentowi, że kampania promocyjna "Kool Mix" była "bezwstydną próbą reklamy papierosów skierowaną do dzieci i nastolatków, zwłaszcza młodych Afroamerykanów". Brown & Williamson bronił się, że konkursy "Kool Mix" prowadzi już od 6 lat i że mają one miejsce wyłącznie w lokalach dla dorosłych. Według doniesień "New York Timesa" sąd nakazał tymczasowe wstrzymanie sprzedaży promocyjnych opakowań papierosów Kool do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia sprawy, aczkolwiek konkursy didżejów w nowojorskich klubach będą mogły się nadal odbywać. Kampania "Kool Mixx" obejmowała poza promocją dla konsumentów i dla handlowców również specjalne promocyjne paczki, materiały POS oraz płyty CD (wysyłki bezpośrednie) i stronę internetową. ("BrandRepublic")

Czytaj więcej na temat: , , , , ,