M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Komputronik i Media Expert łączą siły

Maciej Burlikowski | 11 czerwca 2013, 06:00

Sieci zwiększą wspólnie swoją siłę negocjacyjną w zakupach.

Dwie sieci handlowe specjalizujące się w sprzedaży elektroniki użytkowej i sprzętu komputerowego Media Expert i Komputronik łączą siły. Wspólnie będą realizowały zakupy, zacieśnią współpracę ze strategicznymi dostawcami i wymienią się doświadczeniami w zakresie obsługi klientów. Łącznie obie firmy będą dysponowały siecią ok. 500 sklepów.

Komputronik SA ma ok. 40 własnych sklepów i ok. 180 franczyzowych i agencyjnych. Firma Terg SA, operator sieci Media Expert, jest właścicielem ponad 200 spośród 270 elektromarketów pod tym szyldem.

Firmy twierdzą, że grupa handlowa utworzona przez Komputronik i MediaExpert będzie największym w Polsce sprzedawcą elektroniki, m.in. w takich grupach, jak: laptopy, tablety, smartfony, drukarki, dyski twarde.

– To pozwoli nam usprawnić i zwiększyć efektywność negocjacji handlowych z dostawcami – nie ukrywa Wojciech Buczkowski, prezes Komputronik SA. – Zamierzamy także promować nowe kategorie produktów, niedostępne jeszcze na naszym rynku, co pozwoli na uzyskanie wyższych wskaźników rentowności w wielu grupach produktowych – zapowiada.

– W obliczu zmian zachodzących na rynku przyspieszy to realizację celów stojących przed obiema sieciami – znaczącego wzmocnienia pozycji na rynku polskim oraz zapewnienia klientom atrakcyjniejszej oferty produktowej i niższych cen – uzupełnia Marcin Filipowicz, wiceprezes Terg SA.

Według prognoz z połowy lutego br. przychody w 2012 r. (firma ma rok obrotowy kończący się w marcu) miałyby wynieść 1,14 mld zł. Prognozowany wcześniej zysk netto obniżono z 7,3 do 2,3 mln zł, a EBITDA z 23,5 do 17,5 mln zł.

Terg SA nie składa sprawozdań finansowych.

Obie firmy wciąż będą operowały pod swoimi markami.

Czytaj więcej na temat: , , , ,