Zagranica

Unilever odpowiada na protesty konsumentów

Po wartej 29 mln funtów inwestycji w relaunch Flory, firma wraca do poprzedniej receptury.

Unilever odpowiedział na protesty konsumentów związane ze zmianą składu i komunikacji marki Flora. Unilever 18 miesięcy po dokonaniu relaunchu wartego 29 mln funtów wrócił na Wyspach do starej receptury margaryny.

W styczniu 2012 r. Unilever zapowiedział, że prowadzi działania mające na celu poprawienie smaku Flory i jednocześnie taką zmianę składu, aby margaryna była zdrowsza dla konsumentów.

Po kilku tygodniach od wprowadzenia zmian konsumenci zaczęli masowo bojkotować produkt, żądając powrotu do dawnego składu. 70 proc. spośród przebadanych 1800 deklarowało, że zdecydowanie bardziej odpowiadał im poprzedni skład i smak Flory.

Powrót do dawnego składu wiąże się z kolejnymi wydatkami reklamowymi dla Unilevera: odzyskanie konsumentów będzie prowadzone na różnych platformach: w punktach sprzedaży, w formie ulotek, samplingu, w formie reklamy drukowanej i w formie deklaracji zwrotu pieniędzy, jeśli smak nie będzie odpowiadał konsumentowi.
W kampanii głównym komunikatem jest informacja o powrocie “Flory, którą kochasz”.

Za kreację i realizację działań dla Flory odpowiadają Adam & Eve i DDB. Kampania ma miejsce w momencie zanotowania dużych spadków marki Flora na Wyspach: o 9,6 proc. w udziałach ilościowych w porównaniu z ubiegłym rokiem i o 12,4 proc. w udziałach jakościowych.

(Brand Republic)