Kraj

Co trzeci Polak słyszał o sponsorowaniu stadionów

Najbardziej znany jest sponsor stadionu w Gdańsku - PGE. Na drugim miejscu Pepsi - sponsor stadionu Legii w Warszawie. Jednak wciąż 70 proc. o tym nie wie.

Z badań firmy ARC Rynek i Opinia opublikowanych w raporcie ”Sponsoring Monitor 2012/2013” wynika, że 29 proc. Polaków spotkało się z przypadkami sponsorowania stadionów sportowych w Polsce.

Najbardziej znanymi sponsorami obiektów sportowych są: sponsor stadionu w Gdańsku – PGE (14,2 proc.), oraz sponsor stadionu Legii w Warszawie – Pepsi (13,1 proc.).

– Rozpoznawalność sponsorów obiektów sportowych jest ściśle związana z tym, na ile prężnie dany obiekt sportowy jest zarządzany. Im więcej na danym obiekcie odbywa się różnego rodzaju imprez, czy to o charakterze sportowym, czy kulturalnym, tym większa jest rozpoznawalność sponsorów tytularnych, gdyż są oni wymieniani przy okazji działań promocyjnych związanych z daną imprezą – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Przypomnijmy, że kilka dni temu sponsora tytularnego pozyskał stadion w Poznaniu, który od tej pory będzie nosił nazwę Inea Stadion (pisaliśmy o tym w MMP24 17 czerwca br.). Wartości kontraktu nie ujawniono. Z kolei PGE jest sponsorem gdańskiej areny od 2010 r. Energetyczna spółka zgodziła się zapłacić za to 35 mln zł w ciągu czterech lat (do 2014 r.).

Z kolei według słów Marcin Herra, prezesa spółki PL.2012, operatora Stadionu Narodowego w Warszawie, jeszcze w tym miesiącu mogłyby się rozpocząć negocjacje z potencjalnymi sponsorami obiektu.