Kraj

Lowe Media bada zapamiętywanie reklam TV

Dom mediowy rusza z nowym projektem badawczym "Spot Liga by Lowe Media" analizującym zapamiętywanie reklam.

Dom mediowy Lowe Media (dawniej PanMedia Western) ruszył z badaniem zapamiętywania reklam telewizyjnych. Pierwsza fala projektu pt. “Spot Liga by Lowe Media” objęła analizę filmów reklamowych emitowanych w kwietniu br. Analizowano dwa warianty. W pierwszym wybrano po jednej najsilniej emitowanej reklamie z każdej z dziesięciu najmocniej wspieranych kategorii marketingowych. W drugim – spontaniczne przypomnienie ulubionych reklam. W top 10 spotów analizowanych w pierwszej grupie znalazły się: Prince Polo, Coca-Cola, Plus, Kasy Stefczyka, Rexona, Hochland, Fiat, Kamis, Vectra oraz Praktiker. Największą liczbę eq GRP wykupiły Kasy Stefczyka, które zajęły dopiero czwartą pozycję. Firma analizowała także widzów reklam pod względem demograficznym. Co ciekawe, reklama męskiego wariantu Rexony podobała się w równym stopniu mężczyznom i kobietom.

Wśród spontanicznie wskazanych ulubionych reklam telewizyjnych są: Play, Orange, Winiary, Knorr, Coca-Cola, Kasy Stefczyka, Heyah, Nju. Mobile, Plus i Biedronka.

Badanie przeprowadził Ipsos metodą CAPI, w 100 miastach Polski na próbie 1007 osób.